Polityka prywatności

Postanowienia ogólne

  • Niniejsza Polityka Prywatności, RODO oraz Cookies określa zasady przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisu (dalej: „Serwis”), a także zasady korzystania z plików cookies.
  • Administratorem danych osobowych jest [Nazwa Administratora – w przypadku wdrożenia należy podać dane zgodnie z wewnętrznymi procedurami, tutaj jednak pomijamy dane kontaktowe].
  • Dokument został opracowany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO).

Definicje polityki prywatności

  • Dane osobowe – informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
  • Przetwarzanie – operacja lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych, w tym zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, modyfikowanie, udostępnianie, usuwanie.
  • Pliki cookies – małe pliki tekstowe przechowywane w urządzeniu użytkownika za pośrednictwem przeglądarki internetowej, umożliwiające zbieranie danych dotyczących korzystania z Serwisu.
  • Administrator – podmiot decydujący o celach i sposobach przetwarzania danych osobowych.
  • Użytkownik – osoba korzystająca z Serwisu.

Zakres zbierania i przetwarzania danych osobowych

  • Serwis może zbierać dane osobowe przekazane dobrowolnie przez użytkowników, na przykład podczas rejestracji, zapisu do newslettera, wypełniania formularzy kontaktowych lub udziału w ankietach.
  • Gromadzone dane mogą obejmować: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu oraz inne informacje niezbędne do świadczenia usług w ramach Serwisu.
  • Dane są przetwarzane wyłącznie w celu:
    • świadczenia usług i realizacji funkcji Serwisu,
    • kontaktowania się z użytkownikami (np. w celu odpowiedzi na zapytania, przesyłania informacji marketingowych po uzyskaniu odpowiedniej zgody),
    • prowadzenia działań analitycznych i statystycznych,
    • ulepszania funkcjonalności Serwisu.

Podstawa prawna przetwarzania danych

Dane osobowe przetwarzane są na podstawie:

  • zgody wyrażonej przez użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
  • niezbędności do wykonania umowy lub podjęcia działań na żądanie użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
  • obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
  • uzasadnionego interesu Administratora, który nie narusza praw i wolności użytkowników (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Okres przechowywania danych

  • Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane, lub do momentu wycofania zgody przez użytkownika, chyba że przepisy prawa wymagają dłuższego okresu przechowywania.
  • Po upływie tego okresu dane będą usunięte lub zanonimizowane.

Prawa użytkowników

Użytkownikom przysługuje szereg praw w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych, w tym:

  1. Prawo dostępu do treści swoich danych.
  2. Prawo do sprostowania nieprawidłowych danych.
  3. Prawo do usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), chyba że istnieje obowiązek ich dalszego przetwarzania.
  4. Prawo do ograniczenia przetwarzania.
  5. Prawo do przenoszenia danych.
  6. Prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeżeli użytkownik uważa, że przetwarzanie danych narusza przepisy RODO.

Bezpieczeństwo danych

  • Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić ochronę przetwarzanych danych osobowych przed nieuprawnionym dostępem, utratą, modyfikacją lub ujawnieniem.
  • Dostęp do danych mają wyłącznie upoważnione osoby, które są zobowiązane do zachowania poufności.

Przekazywanie danych osobowych

  • Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane na zlecenie Administratora (podwykonawcom), wyłącznie w zakresie niezbędnym do świadczenia usług.
  • W przypadku przekazywania danych do państw trzecich poza Europejski Obszar Gospodarczy, Administrator zapewnia, że stosowane są odpowiednie zabezpieczenia gwarantujące ochronę danych osobowych.


Pliki Cookies

 

Czym są pliki cookies?

  1. Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe, które są zapisywane w urządzeniu użytkownika przez przeglądarkę internetową.
  2. Umożliwiają one między innymi zapamiętanie preferencji użytkownika, analizę sposobu korzystania z Serwisu oraz poprawę funkcjonalności strony.

Rodzaje wykorzystywanych plików cookies

  1. Niezbędne cookies – umożliwiają prawidłowe funkcjonowanie Serwisu i korzystanie z jego podstawowych funkcji. Bez tych plików korzystanie z Serwisu może być utrudnione lub niemożliwe.
  2. Analityczne cookies – pozwalają na zbieranie danych o sposobie korzystania z Serwisu (np. liczba odwiedzających, odwiedzane podstrony). Dzięki nim możliwe jest optymalizowanie zawartości Serwisu.
  3. Funkcjonalne cookies – umożliwiają zapamiętanie wyborów użytkownika (np. preferencje językowe) oraz personalizację zawartości Serwisu.
  4. Reklamowe cookies – służą do prezentowania reklam dostosowanych do zainteresowań użytkownika. Pozwalają również ograniczyć liczbę wyświetlanych reklam.

 

Zarządzanie plikami cookies

  1. Użytkownik ma możliwość zarządzania ustawieniami plików cookies za pomocą ustawień przeglądarki internetowej. Możliwe jest m.in. blokowanie lub usuwanie plików cookies.
  2. Należy jednak pamiętać, że zmiana ustawień cookies może wpłynąć na funkcjonalność Serwisu.
  3. Administrator zaleca zapoznanie się z dokumentacją przeglądarki dotyczącą zarządzania plikami cookies.

Zmiany w Polityce Prywatności

  1. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce Prywatności, RODO oraz Cookies w miarę rozwoju technologii i zmieniających się przepisów prawa.
  2. Wszelkie zmiany będą publikowane na stronie Serwisu. Korzystanie z Serwisu po wprowadzeniu zmian oznacza akceptację nowej wersji dokumentu.

Postanowienia końcowe

  1. Niniejsza Polityka obowiązuje od dnia jej publikacji na stronie Serwisu.
  2. W przypadku pytań lub wątpliwości związanych z przetwarzaniem danych osobowych, użytkownik może zapoznać się z dodatkowymi materiałami informacyjnymi dostępnymi w Serwisie.
  3. Brak podania danych kontaktowych w niniejszym dokumencie wynika z założenia uniwersalności wzoru – w finalnej wersji dokumentu Administrator powinien umieścić odpowiednie informacje kontaktowe zgodnie z wymaganiami prawnymi.